Van AdWords Express naar Expert account: zo doe je dat
Beschik je sinds kort over een Google Ads account, maar heb je per ongeluk een AdWords Express account aangemaakt? Aangezien Google de Express omgeving als het ware ‘pusht’, ben je sneller geneigd om hierop te klikken. Toch kan het zo zijn dat deze versimpelde versie niet geheel voldoet aan jouw wensen. Wil je overschakelen naar een Expert account? In deze blog vertellen wij niet alleen hoe je dit kunt doen, maar ook waarom je het beste kunt overschakelen naar een Expert account!
Van Express naar Expert: waarom overschakelen?
Het is niet geheel zonder reden dat veel mensen uiteindelijk toch overschakelen van Google Ads Express naar Expert. Eerstgenoemde is namelijk aardig beperkt in mogelijkheden, waardoor het lastig wordt om hier serieus mee aan de slag te gaan. Wist je bijvoorbeeld dat alles binnen de Express omgeving volledig geautomatiseerd is? Google maakt en optimaliseert hierbij zelf de campagnes, waardoor je nauwelijks invloed hebt op zoekwoorden, advertentieteksten, biedingen en meer. Schakel je over naar een Expert account? Dan heb je veel meer mogelijkheden op het gebied van het sturen en optimaliseren van campagnes. Iets waar óns online marketing hart in ieder geval sneller van gaat kloppen.
Wat voor account heb ik?
Na het lezen van bovenstaande informatie is de kans groot dat je jezelf nu afvraagt wat voor account je hebt. Gelukkig kun je hier op een eenvoudige manier achter komen. Ben je ingelogd in Google Ads? Ga dan rechtsboven naar ‘instellingen’. Zie je de tekst ‘Overschakelen naar expertmodus’ staan? Dan beschik je momenteel over een Google Ads Express account. Zie je deze tekst niet staan? Dan zit je al in de expertmodus.
Overschakelen naar Expert account
Wil jij online adverteren ook serieus aanpakken? Dan is het tijd om over te schakelen naar een Google Ads Expert account. Ga weer naar ‘instellingen’ en klik nu op ‘overschakelen naar expertmodus’. Vervolgens krijg je wat informatie over de expertmodus. Lees dit goed door. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je weer op ‘overschakelen naar expertmodus’. Hiermee bevestig je dat je definitief bent overgeschakeld naar een Expert account. Het opzetten van unieke campagnes kan beginnen!