Online marketing agency met een realistische en creatieve benadering van online marketing
MAEL
Image Alt

SEO

SEO wordt steeds belangrijker voor organisaties, omdat bijna alle bedrijven tegenwoordig een website of webshop hebben. Logisch. We leven in een digitaal tijdperk. Om hun producten of diensten aan te kunnen bieden, moeten hun (potentiële) klanten deze site wel weten te vinden.

Wat houdt SEO dan precies in?

SEO is het optimaliseren van desktop en mobiele websites voor mensen die zoekmachines gebruiken. Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization, afgekort: SEO) is het actief optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren. Deze factoren bestaan uit drie onderdelen namelijk techniek, content en autoriteit. Om het bezoek naar de (mobiele) website of app op relevante zoekwoorden ook wel keywords genoemd vanuit zoekmachines te verhogen. Hierbij gaat het om het organische gedeelte van de zoekmachine (het onbetaalde gedeelte).

Technische optimalisatie

Het optimaliseren van de techniek zorgt ervoor dat zoekmachines een website goed kunnen crawlen, indexeren en interpreteren. Het optimaliseren van de content zorgt ervoor dat zoekmachines beter begrijpen waar een pagina over gaat en bij welke zoekopdrachten de pagina relevant is om te tonen. Autoriteit toont aan hoe belangrijk en relevant een zoekmachine jouw website vindt.

Online succes
Gerichte campagnes
Exponentiële groei

Het doel van SEO: bezoekers naar jouw website

Allereerst is het belangrijk om te weten wat het doel is van zoekmachine optimalisatie. Meer bezoekers naar jouw website trekken door een hogere positie in zoekmachines/Google te verkrijgen. Hoe hoger je organisch gevonden wordt, hoe meer bezoekers op je website zullen klikken, mits deze relevant is voor het zoekresultaat. Meer bezoekers betekent meer leads, meer leads betekent meer omzet. Het optimaliseren van de website wordt gedaan aan de hand van verschillende manieren. Zo is het belangrijk dat de techniek (het CMS) achter de website goed is. Dat er goede content op de website staat, dat er veel goede linkjes naar uw website gaan, dat de meta data goed staat en ga zo maar door. Er zijn zo’n 200 factoren die van invloed zijn voor de ranking van uw website. SEO is de opening naar vele bezoekers op jouw website.

De investering van SEO

Een groot voordeel van SEO, is dat de investering relatief laag is. Vergelijk het maar eens met de investering die je moet doen voor een advertentie in de krant of een spotje op de radio. Het kost veel geld en het is nog maar de vraag wat de impact is. Daarnaast is SEO is van de lange termijn. Als je kiest voor zoekmachine optimalisatie, zal je daar voor een lange tijd de voordelen van ervaren. SEO heeft altijd een positief effect en dat is natuurlijk wat je wenst.

Neem contact met ons op en krijg direct een SEO consult aan de lijn!

SEO, is onze passie! 

Top positie behaald? Sta je eindelijk boven je concurrenten? Wij doen niets liever dan onze klanten tevreden stellen.

Vraag een gratis SEO analyse aan

Bij deze OnPage analyse wordt onderzocht of de headings niet te kort of te lang zijn. Missen bepaalde headings of keywords? Bevatten de headings het juiste zoekwoord en zijn er niet meerdere pagina’s met dezelfde headings. Ditzelfde analyseert één van onze ervaren SEO marketeers voor de paginabeschrijvingen en paginatitels.

SEO

Meer informatie over organisch verkeer?

Conversie optimalisatie

Meer informatie over conversie optimalisatie?

Remarketing campagnes

Frisse en unieke content is enorm belangrijk!