Je kent het vast wel: marketing via de email. Dit komt tegenwoordig steeds vaker voor en dat is natuurlijk niet geheel zonder reden. E-mail marketing werkt namelijk erg goed! E-mail is vandaag de dag nog steeds een zeer krachtig kanaal met een ongeëvenaarde impact. Maar wat is e-mail marketing precies? En hoe kan je jouw mailcampagnes verbeteren?
Wat is e-mail marketing?
E-mail marketing is, zoals de naam al verklapt, marketing via de e-mail. Hierbij kun je denken aan reclameboodschappen en nieuwsbrieven, maar ook kwalitatieve mailcampagnes spelen mee. Wist je dat 87% van de Business to Business marketeers e-mail gebruikt als distributiekanaal voor content? E-mail staat dan ook op een nette tweede plek, na social media, en wordt ontzettend vaak gebruikt. Maar ook Business to Consumer marketeers, maar liefst 79%, maken veelal gebruik van e-mail om hun content of producten onder de aandacht te brengen. Uit de statistieken van e-mailmarketing blijkt dan ook dat e-mail het meest betrouwbare kanaal is om leads te onderhouden en om te zetten in sales. Marketing via e-mail is dan ook efficiënter dan je wellicht denkt!

Verschillende leeftijdsgroepen
Denk je dat e-mail marketing alleen werkt bij de oudere generatie? Zeker niet! Millennials gebruiken e-mail zelfs het meest van alle generaties. Zij spenderen ongeveer 6 uur per dag aan hun e-mails. Als je deze generatie dus op een efficiënte manier wil bereiken zou je ook eens aan e-mail marketing kunnen denken. Daarnaast is het erg belangrijk om te kijken naar hoe jouw doelgroep hun e-mail bekijkt. Doen zij dat via de laptop of juist via hun smartphone? Hier dien je namelijk rekening mee te houden bij het creëren van marketing via de e-mail. Een grafische opmaak voor de smartphone kan er op de laptop namelijk heel anders uitzien.

De beste geautomatiseerde e-mails
Maar hoe weet je welk type e-mail marketing je moet inzetten? Om jouw mailcampagnes te verbeteren is het goed om te weten welke geautomatiseerde e-mails het beste werken. Uit de statistieken van e-mailmarketing blijkt bijvoorbeeld dat welkomstmails en e-mails over achtergelaten winkelkarretjes goed werken. Welkomstmails hebben de op één na hoogste percentages van geopende e-mails, mails met kliks en hebben ook nog eens de hoogste bijdrage aan omzet. Hierna volgen e-mails voor achtergelaten winkelkarretjes en e-mails voor het opnieuw activeren van klanten. E-mail marketing biedt dus veel mogelijkheden!
Verschillende leeftijdsgroepen
Wil jij graag een mailcampagne laten opzetten door een gespecialiseerd bedrijf? Met jarenlange ervaring op het gebied van e-mail marketing staat Lou & Lou Marketing Agency voor je klaar. Wij kunnen e-mail marketing maximaliseren en mailcampagnes verbeteren, waardoor wij jou als bedrijf van A tot Z kunnen ontzorgen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!