Online marketing agency met een realistische en creatieve benadering van online marketing
MAEL
Analyseren en rapporteren
/Analyseren en rapporteren

Zodra je website, app of online marketing van start gaat, begint het pas echt. Nu krijg je data van daadwerkelijke bezoekers. Om goed inzicht te krijgen in het gedrag van je bezoekers zetten wij je website in Google Analytics. Dit doen wij simpelweg door een code in de head van de website te plaatsen. Doordat de code bovenin de code van de website wordt geplaatst, kan direct alles doorgemeten worden. Een andere methode is om Google Analytics te implementeren door middel van Google Tag Manager.

 

Hoe surft jouw potentiële kant over je webshop

Met Google Analytics krijg je waardevolle informatie.

Namelijk: hoe gedraagt een bezoeker zich op je website. Blijft hij lang op je website of is hij zo weer weg (bounce rate)? Bezoekt hij meerdere pagina’s? Hoe lang blijft hij gemiddeld op een pagina? Via welke pagina komt hij je website binnen? Via welk kanaal komt de bezoeker op je website? Via welke zoekwoorden?

 

Online succes
Exponentiële groei
Jarenlange ervaring

Analyseer ieder moment van de dag

Wat nou mooi is aan Google Analytics is dat je er zelf ieder moment van de dag bij kan.

Zou kan je zelf zien welke realtime bezoekers zich op de website bevinden, zelfs in welke plaatst. Inloggen in Analytics kan eenvoudig met een gmail. Mocht je het lastig vinden om de data te analyseren, wat volkomen begrijpelijk is. Kunnen wij eenmalig kosteloos de belangrijkste data toelichten bij jullie op kantoor of telefonisch.

Rapportage

Meten is weten. Als je online marketingdiensten bij ons af neemt, zoals bijvoorbeeld SEO, linkbuilding of Google Search, dan sturen wij aan het eind van de maand een rapportage toe. In dit rapport komen de belangrijkste data terug in overzichtelijke grafieken en tabellen. Uiteraard is het rapport voorzien van een legenda, zodat je altijd lastige termen terug kan vinden.

 

Belangrijke data

Zoals hierboven reeds benoemd, komt de belangrijkste data terug in de rapportages.

Algemene website prestaties

  • Website verkeer
  • Posities in Google
  • Locaties doelgroep

Google Ads Campagnes

  • Aantal klikken/vertoningen
  • Conversies
  • Zoekwoordoverzicht
Rapportage over jouw marketing activiteiten ontvangen?

Waarom rapporteren en monitoren?

Kortom Google Analytics is de ideale tool om te monitoren hoe de doelgroep reageert op je website. Door onze ervaring met Google Analytics weten we als geen ander hoe we de data moeten interpreteren. We helpen je graag om je bezoekers beter te leren kennen! Neem contact met ons op als je vragen hebt over Google Analytics.

 

Waarom Lou & Lou online marketing?

Lou & Lou is niet het enige professionele bureau dat kan ondersteunen bij het inrichten en beheren van jouw analytics. Een paar onderscheidende kenmerken op een rij waarom je jouw website gegevens door onze specialisten laat analyseren:

  • Je kunt rekenen op jarenlange ervaring in het optimaliseren van websites of webshops.
  • De doelstellingen van jou als klant staan altijd centraal;
  • Lou & Lou werkt zeer nauw samen met Google Analytics en andere meettools.
  • Lou & Lou is in staat om data te vertalen naar concrete actiepunten.

SEO

Meer informatie over organisch verkeer?

Conversie optimalisatie

Meer informatie over conversie optimalisatie?

Remarketing campagnes

Frisse en unieke content is enorm belangrijk!