MAEL
Lou & Lou
/Creative /5 creatieve marketing tips voor Valentijnsdag

5 creatieve marketing tips voor Valentijnsdag

Valentijnsdag staat voor de deur en dit is een van die dagen waarbij marketingkennis extra goed van pas zal komen! Hoe kun je een leuke marketingcampagne opzetten voor Valentijnsdag, waarbij jouw bedrijf zich ook nog eens onderscheidt van alle andere?

Will you be my Valentine?

Valentijn

Persoonlijke benadering

Valentijnsdag staat in het teken van liefde en je speciaal voelen, het is dus belangrijk om hier als marketeer goed op in te spelen! Persoonlijke benadering is dus eigenlijk de key als het gaat om marketing. Dit geldt niet alleen voor Valentijnsdag, maar natuurlijk voor elke marketingcampagne die je gaat opzetten.

 

Pakkende tekst

Een goede marketingcampagne heeft ook een mooi en creatief design nodig. Dit geldt voor zowel het design als de tekst. Een tekst die gericht is op Valentijnsdag hoort over een romantische en liefdevolle inhoud te beschikken. Dit hoeft niet alleen maar te gaan over relaties, maar denk ook aan vriendschap en familie. Valentijnsdag staat in het teken van liefde, maar liefde heeft voor iedereen een andere definitie.

 

Romantisch design

Het design van een marketingcampagne is van essentieel belang om een boodschap over te brengen. Hierbij is o.a. de kleurencombinatie erg belangrijk. Om erachter te komen welke kleuren bij een bepaalde feestdag horen, is het verstandig om vooraf onderzoek te doen. Uiteraard is het voor Valentijnsdag vrij helder: rood, roze, wit – veelal zoete en romantische kleuren. Wees creatief en laat een blijvende indruk achter!

Creëer interactie

Interactie met je doelgroep zorgt vaak voor een succesvolle marketingcampagne. Dit komt doordat interactie leidt tot persoonlijke benadering! Er zijn een aantal onderdelen die jij zou kunnen toepassen. Kies bijvoorbeeld voor een spel waarbij je kans maakt op een kortingscode. Dit komt omdat de doelgroep weinig handelingen moet verrichten om mee te doen aan een online actie, waardoor ze sneller geneigd zijn mee te doen!

 

Cross-selling

Valentijnsdag is de ideale gelegenheid om cross-selling toe te passen. Meestal koopt een klant iets voor zijn of haar partner tijdens Valentijnsdag, maar hoe leuk is het als de persoon in kwestie ook iets voor zichzelf kan kopen zonder er eindeloos naar te zoeken?

 

Door een tekst als “voor hem, en voor haar” in een marketingcampagne te plaatsen in combinatie met een kortingscode maak je het voor de klant interessant! En hoe leuk is het om als stel te matchen tijdens Valentijnsdag?

Een gepersonaliseerde
kaart voor Valentijnsdag?